Friday, November 28, 2008

ゴキブリ!!!助けて!!!!

今兄の家にいる。さっき、ゴキブリを見た!!!本当に怖かっただ!!!すぐ傘で殺してみたけど、失敗した!速く逃げたから!!僕はその悪魔を探して、殺す!!このごみが好きで、汚い虫!!嫌い嫌い嫌い!それだけじゃない!ゴキブリもすごく醜いと思う!!どうしてそんな虫がいるかな!!

p/s: ゴキブリ(Cockroach) has always been very, very scary to me since young! The sight of it immediately fills me with morbid fear and makes me feel like running! I really think cockroach is evil!! When it remains motionless, only its two antenna are moving, as if it's trying to read my mind, as if it can sense my fear, and is going to attack me at any time! This freaks me out! This might sound funny to you all, but, this is how I really feel!

6 comments:

kyh said...

the one in Wall-e is cute! :P

myrika said...

ゴキブリ、、、、私もだいっきらいです!知ってますか?マレーシアのゴキブリは日本のゴキブリより大きいんです。そして、マレーシアのゴキブリは少し茶色いですが、日本のはとても黒いんです。うごきは、日本のゴキブリのほうがはやいと思います。マレーシアに来たとき、私の夫の母が手でゴキブリをつかむ(Catch)のを見ました。ものすごいカルチャーショック(?)でした。あ、でも私の夫はゴキブリがこわいです。

えーと、joie de vivre! said...

嫌だ、ゴキブリは。。=( 私は大きいゴキブリが怖いだと思います、いつも家にいますから (Y.Y) 私はゴキブリをつかみません、ゴキブリの足が大嫌いですから。。
Dat's y i wil take 'insect management n control' nex yr, haha

Vincent said...

Kyh,
cute?ok..I will give one to u during your birthday.Hope you will like it.Hahahah....

Vincent said...

先生、
ハハハ。。。私の父も手でゴキブリをつかむ。それはここでとても普通だろう。でも、そういうことができるのは本当にびくりするんですよ!それに、ゴキブリは飛ぶことができます!怖すぎる!

Vincent said...

Swee Cheng,
足?ハハハ、僕はゴキブリの口が怖い。。僕の家は、時々台所にいます。見たら、すぐSHIELDTOXで殺します。。絶対殺します!